Förkyld

Efter jag kom hem från rikset så åkte jag på värsta förkylningen, den bröt bokstavligt talat ut under en natt alltså!
Men idag pallade jag inte vara förkyld, så bestämde mej ändå för att trotsa förkylningen och gå ut och sola lite, efter det åkte jag till stallet och sa hejdå till Kakan. Hon ska nämligen åka bort en månad, semester kan man säga. Hon lommer att stå i ett annat stall, så kommer inte se henne på ett tag nu, kommer bli så tomt utan henne och sakna henne kommer jag göra massor!
Men det är ändå bra att Kakan åker iväg då jag får mer tid åt Tikkan då hon ska sättas igång nu. Och så får hon ju erfarenhet såklart!
Började med ett lätt dressyrpass i paddocken idag med Tikkan, kan ju säga att jag för mesta dels log genom hela passet! Hon var så himla fin!! Och att det var längesen jag red ordentligt nu 😉 efter passet fick en nöjd och svettig Tikkan skritta av i skogen vilket var uppskattat!

Hoppas att ni har lite koll på läget nu, för jag ska faktiskt erkänna att jag är dålig på att uppdatera mig 😉


Såhär står alltid min lilla sötnos och väntar på mig när jag ska hämta henne i hagen, hur gullig är hon inte?? Som sagt så kommer det bli tomt..





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0